Bravo!
Det kan se ut som om The Economist i stillhet har droppet å ha med gratis propagandaannonser skjult som artikler i avisene sine. Kampanjen #CancelChinaPropaganda for å få aviser verden over til å si nei til denne betalte propagandaen skjult som reklame ble startet av #FreeTibet og #InternationalTibetNetwork.

I de siste årene har #TheEconomist med flere andre fått betalt for å inkludere et “China Focus”, skrevet av Beijing Review, et statlig propagandakontor under direkte kontroll av CCP, i sine aviser. Avisene har vært merket som reklame, men har til forveksling vært lik nyhetsartikler. De har vært en hyllest av Kinas raske utvikling, deres suksess i bekjempelsen av COVID-19 og deres globale handelsplaner, kjent som Belt and Road Initiative.
Artiklene har også dreid seg om at interneringen av uighurer i leire har vært en måte å hjelpe dem på, og at invasjonen av Tibet har ført til demokrati.

Flere aviser har avsluttet forholdet sitt til de kinesiske statlige mediene. New York Times og Washington Post hadde innhold fra China Daily frem til sent i fjor. I Storbritannia avsluttet Telegraph sitt forhold til China Daily i mars 2020.

The Economist scraps China propaganda!

The Economist has quietly dropped propaganda advertorials paid for by the Chinese government after a successful campaign by Free Tibet and International Tibet Network.


Source